22. huhtikuuta 2008

Tilastoja ruåtsalaisista

Sain juuri valmiiksi kuivahkon tilastoharjoituksen tukholmalaisten hotellien vieraista kahdelta 1800-luvun vuodelta. Olen eräällä metodikurssilla, jonne tämä räpellykseni siis menee osasuoritukseksi. Seuraavaksi pitäisi tehdä haastattelu, ehkä keksin päästäni 60-70-vuotiaan sukulaisen. Hiihoo.

Olen lukenut jälleen hävettävän vähän, lauantaina olisi tentti, johon on kyllä pakko mennä. No, onhan tässä vielä kolme päivää aikaa. Ja kysymykset saattavat olla autuaan helppoja. Toivotaan. Kunnianhimoni on selvästi korkealla. Enkä minä sinne Lahteen mitään tenttikirjaa ottanut, Wallanderia minä luin. (Tosin sen voi tenttiä kirjallisuustieteen kirjatentissä!! Haha!!) Elämäni pyörii tenttien ympärillä, harvinaisen kuivaa siis.

Oikeassa käsivarressani on kummallisia paukamia. Kävin tänään lääkärissä niitä näyttämässä, lekuri veikkasi lintukirpun puremia (?). Rasvaa ihoon ja allergialääkettä naamaan. Nämä hoitomuodot olin tosin jo aloittanut ilman lääkärin neuvoakin. Turvotus on hieman laskenut, mutta punoitus leviää entisestään. Kutittaa. Inhaa.

Eilen minulle tehtiin ikioma saliohjelma. Jännittävää! Kunpa käteni paranisi pian, jotta pääsen kunnolla treenaamaan. Syksyllä minulla on jo kunnon haba, eikä mikään (juurikaan) enää roiku - ainakaan niin paljon kuin nyt. Ihmettelen motivaatiotani, toivottavasti se jatkuu niin kauan, että alan oikeasti saavuttaa jotain konkreettisia tuloksia. Vuoden päästä voin jo ehkä tykätäkin itsestäni, ainakin toivon näin. En edes kehtaa sanoa, montako kiloa haluan pudottaa, mutta aika monta. Noloa olla tällainen elintasosairastaja ja samalla koettaa parantaa maailmaa. Minun ylikiloillani ruokkisi aika monta nälkäistä, olivat ne kannibaaleja tai eivät. Noloa2 on mennä sisätiloihin polkemaan paikallaan polkupyörää ja vielä maksaa siitä, tuollahan nuo kauniit Tampereen kadut odottavat polkijoitaan! (Ensin pitäisi saada pyörä huoltoon, ressu on hieman huonossa kunnossa.)

Toisaalta, jos jäisin jumittamaan vain elämäni ristiriitaisuuksiin, en koskaan pääsisi eteenpäin minkään asian suhteen. Joten antaa niiden olla. Tyytyväisyys on hyvä palkka.

Niin ja saan melkein tonnin palautuksia. Jumatsuka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!